8. nov 2007

kui sa tuled, too mul tilli

Väljas pargis on veider kombinatsioon sügisesestest puudest, mis on unustanud oma kollase rüü seljast heita, ja valgest lumest, mis vaatamata sellele alla sadas. Toas on aga kevad, tärkamise aeg. Külvasin murulauku ja rukolat, mis mõlemad hoolega tärkavad. Mul on juba ammu unistustes maitsetaimede istandus köögi aknalaual. Metsik ja lopsakas Tootsi peenar, kus on olemas kõik need taimed, mis mulle retseptiraamatutes vastu vaatavad. Sest mul on tunne, et nende õigete maitsetaimede puudumise pärast jäävad mul pooled maitseelamused saamata.

Ma ei raatsi osta igakord kolme oksakese pärast tervet suurt potti basiilikut ja melissi ja tilli ja murulauku ja tüümiani ja kõiki neid teisi, mille nimi mul meelde ei tule, et nad siis varsti närbununa ära visata. Taimedest on kahju. Olen proovinud neid potti istutada, aga nad kuivavad või närtsivad ikkagi väga kiiresti ära. Ma ei ole aianduses just üleliia tugev, ma tõesti ei tea, miks nad nii teevad. Aga vaadake ise, täiesti lontis. Ja tänaseks on asi veel hullem.



Pildid tegin ja panin üheks pildiks kokku juba eile. Mustast mullast on tänaseks seevastu terve idumüür välja kasvanud.
Hämmastavalt kiiresti kasvavad. Tekib tahtmine istuda ja vaadata, äkki on silmaga näha ja kõrvaga kuulda, kuidas kasvavad. Aga palju ja liiga tihedalt vist külvasin, neil hakkab seal kitsas kohe. Ei teagi, mis nüüd edasi peaks tegema. Istuma ja kuulama? Äkki ütlevad mulle, mis edasi teha, et nad õnnelikud oleksid :)

Järgmisena panen potti kõrvitsaseemned. Lihtsalt huvi pärast. Poti pean ainult leidma.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Üldiselt mul on mulje jäänud, et taimedel on suht suur tung kasvada. Samas osad neist ootavad mingeid erilisi tingimusi. Mulle kingiti ka eelmine aasta üks maitsetaim - ja see suri mul suht ruttu ära.

Kui sul väikesed taimed üles tulevad varsti ja neil kitsas hakkab võid ju proovida neid harvendada. Istutada peaks teoreetiliselt ometi ka saama, aga ma pole ise maitsetaimi pidanud edukalt nii, et ei hakka parem rohkem edasi targutama :)

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Need taimed on kasvuhooneis väetiste jmt peal suureks ja ilusaks kasvatatud. Nüüd polegi muud kui söö nad lihtsalt ära. Hoia vahepeal külmkapis. Aga kui sa aknalauale taime tahad, osta parem seemet ja kasvata ise

veel sarnasel teemal

Related Posts with Thumbnails